AKTUELNOSTI
 

Od 1.3.2017. god. u Domu zdravlja Pirot počinje sa radom CALL CENTAR.

 

Da biste zakazali pregled ili kontrolu kod svog izabranog lekara potrebno je da pozovete Call centar Doma zdravlja Pirot. Brojevi telefona Call centra su

 

010/ 311-723 i 010/311-725

 

ili

 

NACIONALNI CALL CENTAR NA BROJ

 

011/362 00 00

 


Pregled preko CALL Centra Doma zdravlja je moguće zakazati svakog radnog dana od 07.00 do 14.00 časova.

 

Posle 14.00h preglede možete zakazati na šalterima svojih ambulanti.


Kako da zakažete pregled?
Oprater se javlja i Vi mu kažete u kom objektu i kod kog lekara želite da zakažete pregled. On će ponuditi slobodne termine i Vi ćete odabrati onaj koji Vama odgovara. Operater će zapisati Vaše ime, prezime i broj telefona, čime je pregled zakazan.

 

Šta da uradim ako želim da otkažem pregled?
Ako, iz bilo kog razloga, u međuvremenu odlučite da promenite termin dolaska kod lekara, dovoljno je da ponovo pozovete Call centar , otkažete pregled i dogovorite se za novi termin.

 

Šta ako se lekar razboli?
Ako iz bilo kog razloga dođe do promene u radnom vremenu lekara, medicinska sestra koja radi sa njim u timu će vas pozvati i ponuditi vam prvi slobodan termin ili pregled kod nekog od kolega koji će ga menjati.

.                                                             PR DZ Pirot
Dr Marina Manić

........................................................................................................................................................................

Utorak, 09.05.2017. godina
 

10.05.2017. godina - Međunarodni dan fizičke aktivnosti

„Kretanjem do zdravlja“

 

Svetska zdravstvena organizacija (SZO) je na dan 10. maja 2002. godine pokrenula globalnu inicijativu za obeležavanje međunarodnog dana fizičke aktivnosti sa ciljem dizanja svesti celokupne svetske javnosti o značaji i važnosti redovne fizičke aktivnosti u očuvanju i unapređenju dobrog zdravlja i blagostanja.
Cilj je da se na taj dan ohrabre i podstaknu članovi mnogih zajednica na zajedničku fizičku aktivnost, na organizovanje i osmišljavanje brojnih akcija koje će promovisati “kretanje” kao važan put do dobrog zdravlja. Modernizacija, nove tehnologije i urbanizacija donele su i nove rizike savremenom čoveku, a to je “sedanterni način života” ili nedovoljno fizičke aktivnosti i povećanje gojaznosti. Neaktivne osobe manje od 10% dnevnog utroška energije troše na fizičku aktivnost.
Istraživanja brojnih zemalja ukazuju na visoke stope fizičke neaktivnosti koje idu i preko 50% u mnogim zemljama. U Srbiji više od polovine odraslog stanovništva (59,3%) slobodno vreme provodi uz TV, a tek četvrtina (25,5%) vežba 3 puta nedeljno. Sedanterni način života je nezavisan faktor rizika za kardiovaskularne bolesti (bolesti srca i krvnih sudova), osteoporozu (nedostatak kalciijuma u kostima) i neke vrste malignih bolesti (npr. rak debelog creva).
Brojna istraživanja su pokazala pozitivne efekte redovnih fizičkih aktivnosti na zdravlje: prevencija oboljenja srca, šećerne bolesti, kolorektalnog karcinoma (rak debelog creva), depresije i gojaznosti. Dobro su poznati i pozitivni efekti fizičke aktivnosti na regulaciju krvnog pritiska – umerena fizička aktivnost dovodi do smanjenja povišenog krvnog pritiska. Pozitivan efekat postoji i kod regulacije nivoa masnoća u krvi – fizička aktivnost dovodi do pada masnoća u krvi i povećanja „dobrog holesterola – HDL”. Fizičkom aktivnošću jačamo svoj srčani mišić, povećavamo udarni i minutni volumen svog srca, bogatimo kapilarnu mrežu (naše ćelije se „bogato hrane” jer je cirkulacija odlična), a stvara se i manje naslaga na zidovima krvnih sudova.Fizičkom aktivnosšću jačamo i naša pluća, povećavamo disajni volumen i bogatimo alveolarnu mrežu (kapacitet pluća). Fizička aktivnost jača naše kosti i celi skelet, a ima i blagotovrno delovanje na naše mentalno zdravlje i ukupno dobro rasoploženje.
Tiso je još u XVII veku rekao: ”Vežbanje može da zameni ili pomogne dejstvo mnogih lekova, ali ni jedan lek ne može da zameni dejstvo kretanja.”
Odrasli bi trebalo da upražnjavaju najmanje 150 minuta umerene ili najmanje 75 minuta intenzivne fizičke aktivnosti nedeljno, dok je deci potrebno najmanje 60 minuta umerene do intenzivne fizičke aktivnosti dnevno, preporučuje Svetska zdravstvena organizacija (SZO) uoči 10. maja, Međunarodnog dana fizičke aktivnosti. Od uzrasta, pola, zdravstvenog stanja,  vremenskih prilika zavisi i izbor vrste aktivnosti - šetnja, vožnja bicikla, plivanje, trčanje, vežbe... 

.                                                             PR DZ Pirot
Dr Marina Manić

........................................................................................................................................................................

 
Strana : 1 2 3 4 5 6